söndag, november 16, 2008

Emot mina "principer"

Jag läser nästan aldrig lyrik. Det finns ytterst få böcker jag läser om. Ännu färre böcker som jag köper på antikvariat*. Och aldrig aldrig köper jag en bok som jag redan har läst.

Då förstår ni kanske hur bra Märta Tikkanens Århundradets kärlekssaga är; jag har igår gjort alla ovanstående för dess skull. Läs den NU! Har ni redan läst den, ta fram den ur hyllan igen och läs om den! Igen och igen.


*) Jag tillhör dem som älskar nya böcker, doften av lim i stället för damm. Men det är kanske en historia för ett annat inlägg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också ett antikvariatsexemplar av boken, snudd på sönderbläddrat och flitigt antecknat. Så pass att jag inte täcktes räcka över det till författarinnan för signering förra helgen...

Bokbabbel sa...

Ånej, hon skulle säkert ha förstått!

Anonym sa...

Du som är så intresserad av böcker kanske kan tänka dig att vara med i ett pocketutbyte. Jag har värvat en del vänner, men tycker att det vore kul om även personer som vi inte känner vill vara med!
Är du intresserad är du välkommen att höra av dig till min blogg så skickar jag den info som du behöver :)
Mvh/ Jonna

Bokbabbel sa...

Jonna: Det låter trevligt men jag kommer inte att bok kvar i Sverige särskilt länge till och det blir rätt dyrt att posta böcker till Finland... =( Tyvärr!!

Anonym sa...

Jag är likadan som du vad gäller läst, gammalt och lyrik, men nu blev jag lite nyfiken trots allt. Bra sälj där :-)

Bokbabbel sa...

a-lo: Haha, då är det väl bästa försäljningstricket ever!

Tekoppen sa...

Jag älskar lyrik (och omläsningar och antikvariat och att äga böcker jag gillar). Men denna har jag inte läst. Blir en liiiten aning nyfiken ;)

Bokbabbel sa...

tekoppen: I know you do! Go for it!