måndag, november 03, 2008

Bella&Edward

"Twilight" av Stephanie Meyer XXXX-
Att säga att den här boken och serien har varit rätt så mycket på tapeten på sistone är att "förringa". Nu har även jag läst den första boken to see what all the fuss was about.
Ni vet hur det ibland kan gå när en bok är superhypad och så läser man den och blir besviken. Nu gick det trevligt nog tvärtom - jag hade hört så mycket om hur dåligt språket är att jag blev positivt överraskad; sååå dåligt var det ju inte. Och visst, även jag föll för kärleken mellan Bella och Edward; jag fick faktiskt lite en känsla av kärleken mellan Claire och James i Diana Gabaldons Outlander-serie (mm...)! Kommer definitivt att läsa även de andra delarna i Meyers serie, och om bara några veckor seglar filmen baserad på den första boken upp på bio och det är inte helt omöjligt att man hittar mig i biosalongen... =)

Nu tillbaka till studierna medan de besökande kompisarna strosar runt på stan; jag tycks ha dragit på mig en förkylning och huvudet är tjockt att trötthet och halsen helt igensvullen. Blä!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg att Twilight HAR kommit med hemskt filmomslag nu! Måste genast köpa de böcker jag saknar i serien för att inte råka ut för detta.

Bokbabbel sa...

huu, bra att du varnade!! *rusar ut till bokhandeln*

Tekoppen sa...

Mycket vampyrer just nu! Kul att du inte blev besviken på Twilight! Får se om jag läser - behåller nog min skeptiska inställning ett tag till. Beklagar förkylningen =( Du får försöka kurera den med böcker, halstabletter, varma tröjor, Tove Jansson - och en kopp te förstås!

Anonym sa...

Blir tyvärr av att se filmen innan jag läser boken för mig, inget jag uppskattar att göra men ska man absolut läsa den på engelska så ska man. ^^
Hoppas verkligen både böcker, men även filmen så klart, är lika bra som de verkar. Ser fram emot dem! :)
Krya på dig!

Bokbabbel sa...

tekoppen: Tror kanske inte att Meyers böcker är your cup of tea (hahaaaa! :P). Förkylningen försvann mirakulöst efter att min bästa vän här hällde i mig sääkert 1,5 liter pepparmintté på några timmar! Tadaa! Kurerad!

snöfrid: Även jag hoppas, jag har ju bara hunnit läsa första boken hittills så jag är kanske inte lika trollbunden som många andra :)
Jag hade velat läsa "The Other Boleyn Girl" innan jag såg den på bio, men man får inte alltid som man vill! ;)

Tekoppen sa...

Haha, där fick du till det! Jag skulle inte dricka 1,5 liter pepparmintté frivilligt, men som kur låter det ju förhållandevis skonsamt :)

Bokbabbel sa...

tekoppen: Mm, det var en ganska intressant kur, men hon var så psykologisk och drack själv samtidigt o sprang omkring o fyllde på min kopp, så hon lurade mig som ett litet barn! ;)