onsdag, april 14, 2010

Inte så galna dagar

Stockmanns Galna dagar* drog igång i dag, men bland varuhusets produkter hittade jag ingenting som intresserade. Glädjande var dock att märka att de på Akademen förutom de vanliga deckarna och chick lit-böckerna också sålde t.ex. Sputnik Sweetheart, Brave New World, Animal Farm och Mordets praktik till förmånliga priser. Gå och fynda! Själv köpte jag Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva som jag länge varit sugen på.

*) För er som inte känner till konceptet kan jag säga att det är som en gigantisk rea som håller på onsdag till lördag, numera söndag. Produkterna säljs till (ibland) galet låga priser och hela stan är full av gula plastkassar - gult är nämligen temafärgen. "Evenemanget" ordnas två gånger per år, i oktober och april, och den här gången var det den 48:nde gången.

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Åh, då har du en mycket bra bok att läsa... fast jobbig också!

Det är svårt att välja vad man ska köpa när det finns så många intressanta böcker. Öyehaugs "Vänta, blinka har jag inte läst-

Bokbabbel sa...

jag har förstått det ja (Heberlein). Hehe, som tröst för att jag inte hittade något/för att jag var så duktig att jag inte köpte något från Galna dagar lade jag sedan in en beställning på både Öyehaug och Herngren från Adlibris :P Så kan det gå...