söndag, augusti 31, 2008

Jens och jag en söndag morgon

Ah, att få sova ut en söndagsmorgon och sedan ännu stanna kvar i sängen med en bok. "Bara" sambon saknades! Sjudagarslåneboken är åtminstone utläst och jag kan lämna tillbaka den till biblioteket imorgon!

"Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus XXXX
Även i denna bok får man träffa olika människor, följa deras historier främst från egna perspektiv. Thomas, polisen som vill få bukt på polissystemet; Niklas, den gamla legosoldaten som vill rätta till samhällets orättvisor och Mahmud som vill diktera sina livsvillkor själv. I början blir det rörigt med de olika personerna och klurigt att läsa blattesvenska och jag önskar att jag hade haft mera tid på mig att läsa boken, inte kanske för att den direkt behöver en djupläsning men för att komma in i boken ordentligt. Det känns också som om jag gärna hade haft händelserna från den förra boken mer färska i minnet eftersom vissa av personerna är de samma. Tyvärr glömmer jag skrämmande mycket ur böcker jag har läst!
Bra är även denna bok även om jag tror mig föredra Snabba cash, det jag minns av den i alla fall :P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är sååå nyfiken på Lapidus. Inte ens läst Snabba cash ännu. Måste ta mig i kragen. Appropå det där med att glömma. Det är nästan hemskt. Man läser och läser, men så mycket man glömmer...

Bokbabbel sa...

Läs "Snabba cash" först åtminstone, den finns ju i pocket också!
Åh ja, alla de sidor jag har plöjt och alla de sidor jag har glömt...