tisdag, mars 25, 2008

Vardag för några dagar

Påsken var skön med fint väder och läsning vid brasan om kvällarna. Och choklad förstås. Födelsedagen bjöd på hårda paket i form av två fackböcker om litteratur men också Murakami, Ngozi Adichie och McDonnell. Läst blev det, kanske inte så många böcker som jag hade önskat men jag är nöjd i alla fall. Recensioner följer senare, nu ska jag ta itu med vardagen och släpa mig till tandläkaren *rys*.
Snart väntar Stockholm med alla bokhandlar på mig, finns det några speciella tips (inte bara bokrelaterade) om vad jag inte får missa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh! Grattis! Ja, gå till Bokspindeln och så den finfina barnbokhandeln vid MAriatorget som jag förstås glömt namn... BOKSLUKAREN!

Calliope sa...

En av mina Stockholmsfavoriter som inte har med böcker att göra är inredningsbutiken Sirligt som ligger i Gamla stan på Tyska brinken. Jättefina saker! Och nära Sf-bokhandeln och stora Indiska :)