torsdag, mars 06, 2008

Halvbra igen

"Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory XXX½
Det här är den sanna historien om Julie vars mamma led av Münchausen by Proxy vilket ledde till att Julie fördes till läkaren ständigt och jämt även om sjukdomen satt i mammans psyke och ingen annanstans.
Visst berör denna berättelse mig och efter att ha läst Mias systrar och den här boken så tätt inpå varandra känner man sig minsta sagt hjälplös. Tyvärr förlorade Mamma sa att jag var sjuk på underliga "konstnärliga" avsnitt och slutresultatet blev inte alltigenom lyckat.

Bokbloggsivern går på halvmaskin, kanske dels för att de senaste böckerna jag har läst inte riktigt har slukat mig. Näst på "schemat" står Marian Keyes Anybody Out There? men den verkade inte heller så där otroligt lockande efter att ha läst första kapitlet. Tips på böcker som verkligen lockar en in i handlingen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Böcker som lockar en in i handlingen, jag läste Marian Keyes boken för ett tag sedan och du det var en snyftare av storklass blev helst fast i den.
Om du inte läst den Stängda boken, så är den något av det bästa jag läst på länge.

Anonym sa...

Jag läser Daniel Åbergs Dannyboy och kärleken just nu, och den har verkligen an fantastisk inledning - det är ungefär som att sugas fast av en riktigt speedad filminledning. Fortsättningen är också helt okej, men jag tror att man har lite högt uppskruvade förväntningar efter frösta kapitlet.