onsdag, december 14, 2005

Salut!

Hurra, jag har läst ut en bok! det är faktiskt något ovanligt nuförtiden (vilken radikal personlighetsförändring alltså!) Nja, det är bara det att jag har så mycket annat att göra liksom. I dag började jag också på mastodontboken "Jonathan Strange & Mr Norell", så det kan ta en stund innan jag får den utläst. Den är inte direkt någon bok man bär med sig i handväskan direkt... =)
Vi hade också kurspresentation för litteraturhistorian som kör igång med lektioner i mars, men mentorträffar och essäuppgifter redan efter jul. Dessutom fick vi en lååång lista på böcker att läsa, så i dag hade vi första studiecirkelträffen där vi delade in läsningen och satte in en första träff. Jag fick bl.a. Decamerone, Dvärgen, Divina Commedia och Sju Bröder (bland annat alltså!).

Imorgon har jag min sista föreläsning, men har dock en hel del kvar att göra! Jag har dock kunnat slappna av redan under de senaste dagarna och unnat mig lugna kvällar, jätteskönt! I dag blev jag extempore bjuden på middag hos H, härligt, ljuvligt med vänner! Imorgon skall jag vinka av nästan alla studiekompisar som åker till diverse hemorter. Kvar blir bara H, J och jag =)...
J och jag skall förresten till centrum imorgon för att shoppa julklappar/spionera på vad den andra petar på för att få julklappstips... ;) Kulkul, hoppas jag hittar bra-iga saker!
Jag skall ta och skriva lite till vid datorn, men sedan skall jag låta mina spända axlar vila ut i soffan som äntligen est arrivé!!

Inga kommentarer: