onsdag, januari 23, 2008

Purjoboken

"Amberville" av Tim Davys XXXX-
Detta är boken som marknadsfördes med en av de mest omtalade kampanjer någonsin. Många bokbloggare fick inte bara boken utan också t.ex. en disktrasa och en purjolök(!) hemskickad till sig. Nu har även jag läst boken (utan purjolökskampanj, helt enkelt lånad av en kompis). Pseudonymen Tim Davys skriver om mjukdjuren som bor i Mollisan Town och där Eric Björn under hot får uppdraget att stryka Nicholas Duva från den beryktade Dödslistan som ingen ens vet säkert existerar. Eric Björn får lov att ta kontakt med sina gamla kumpaner för att klara av uppdraget.
"Amberville" är en mycket speciell bok, där man får följa den kluriga handligen från olika perspektiv så att allting blir ännu klurigare. Tre delar till är tydligen inplanerade, och min gissning är att de kanske döps enligt de andra stadsdelarna i Mollisan Town, Amberville är nämligen en av dem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, du gav den hög poäng! Jag var en av dem som fick ta del av den lite märkliga marknadsföringen av den här boken. Har dock inte blivit särskilt sugen eller övertygad om att läsa den. Men nu när du gav den så högt betyg åker den nog ändå fram från bokhyllan igen tror jag! =)

Bokbabbel sa...

Ojoj, vilken ära :) Jag var nog kluven till den, och egentligen var den inte min sorts bok, men ändå var den bra liksom

Bookhousegirl sa...

Jag tyckte faktiskt om den även om jag skäms lite för att erkänna det.

Dock tyckte min pojkvän att jag var förkastlig som lämnat hans adress(Jag var på semester) när det gällde marknadsföringen av boken, han förstod inte alls varför det kom massa underliga saker hem till honom... ;)

Spectatia sa...

Vad roligt! Precis sådär hade jag det med Amberville också: Egentligen var den inte min sorts bok, men bra ändå. :-)