torsdag, april 02, 2009

Utlästa besvikelser

"Nästan död man" av Åke Edwardson XXX+
Edwardson är bra, Winter är bra och Göteborg är bäst. Tyvärr inte i den här boken. Jag som behöver läslust och söker Göteborgssubstitut blev sur på den här boken; Winter gick omkring med en hemsk huvudvärk och Edwardson ville flumma till det och blandade in för många skurkar och halvskurkar och händelser. Jag vill ju att serien ska fortsätta långt ännu eftersom jag har läst de flesta delarna, men i den här stilen är det kanske lika bra att Den sista vintern blev den sista Wintern.

"Ingenting har hänt" av Katja Timgren XXX+
Borde ju ha förstått det av titeln - inte mycket som händer i den här boken. Det i sig behöver inte vara ett problem, och visst är den fint skriven och så, men allt blir lite väl vagt för att jag ska hänga med 100 %-igt. Här finns potential, förhoppningsvis kan Timgren använda den till en ny bok.

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Gillade Den sista vintern som jag tycker höjde sig ett snäpp efter några smärre bottennapp.

Bokbabbel sa...

Kul, bra att veta, har ännu den oläst!