fredag, november 23, 2007

Inlägg nr 150!

"Summer Blonde" av Adrian Tomine XXX½
En ny graphic novel =). Den här består egentligen av fyra kortare berättelser som alla är bra på sitt sätt. Alla handlar de om någon som är ensam eller annorlunda, och alla slutar de ganska abrupt, men rätt snyggt ändå. Förflyttningen från ruta till ruta var inte lika elegant som i "Ghost World" som jag skrev om tidigare, och det var mer berättande text i "Summer Blonde".

I övrigt går läsandet dåligt, jag håller på med två rätt tjocka böcker och det känns som om jag inte kommer någonvart i någondera boken. Jag har kommit så långt i dem båda att jag inte kan ge upp nu, men det känns som om jag prioriterar annan litteratur eller rentav annat framför dem. "Den hemliga historien" är det inget fel på, men det går bara så seeegt.

Inga kommentarer: