tisdag, augusti 07, 2007

Höstens böcker

Sen när jag är äldre och rikare eller alternativt bor i Sverige kommer jag definitivt att prenumerera på Svensk Bokhandel (priset är typ tredubbelt om tidningen skall skickas utanför Sverige). Längtar efter de där tjocka katalogerna med Höstens/Vårens böcker. Tills dess får jag läsa bokbloggar och andra kanaler för att hålla mig à jour.

Den "höstbok" jag väntar mest på är Liza Marklunds nyaste, Livstid. Förhandsbeställde den nyss från AdLibris, så nu är det bara att vänta =).
Övriga böcker som intresserar mig just nu är Lionel Shrivers bok The Post-Birthday World som tydligen är en fortsättning på bra-iga We Need to Talk About Kevin. Haruki Murakamis After Dark skulle jag också gärna lägga fingrarna på, likaså övrigt trevligt som förhoppningvis möter mig i det stora biblioteket i hemstaden på fredag =).

Inga kommentarer: