måndag, september 26, 2005

Kultur

"Brick Lane" av Monica Ali XXX+
Namreen från Bangladesh gifter sig med Chanu och paret flyttar till England. Namreen får lära känna livet som invandrare medan hon i brev från sin syster får reda på hur livet är i Bangladesh.
Jag hade länge tittat på denna bok i bokhandlarna, så därför var jag väldigt glad då jag hittade denna bok i bibban. Nu är jag också väldigt glad över att jag inte köpte boken, nu var den helt bra, men garanterat inte en bok jag kommer att läsa om. Den var helt okej, men sämre än jag väntat mig, och även om det var intressant att läsa om invandrares vardag så talade boken inte riktigt till mig. Trots fina detaljer emellanåt (som då det lagades mat) så nådde boken och jag inte riktigt varandra.

Hihii, inte länge kvar till Bokmässan. Läst på bokbloggarna att många andra också verkar vara på väg =). Där är vi alla sen, och vet inte hur vi ser ut =). Alltså hur de andra bloggarna ser ut menar jag ;).

Inga kommentarer: