söndag, november 06, 2005

Ars legendi

"Flickan med majblommorna" av Karin Wahlberg XXX+
Viktoria, snart 11 år, försvinner spårlöst bara några dagar efter mordet på en kvinna i ett hus där Viktoria sålt majblommor. Var är Viktoria? Vem är mördaren?
Tjaa. Sådär. Boken hade inget riktigt sug, men i rättvisans namn måste det påpekas att mitt läsande har varit lite halvhjärtat och att det kan ha påverkat hur jag uppfattade boken.

Usch usch, återigen blev det endast en futtig liten recension, men klockan är mycket och kalendern visar åter en rätt så fullspäckad vecka. Och jag måste ju hinna läsa också... ;)

Om inte annat så märker man i min läsdagbok att jag har haft mycket eller lite att göra - hur ofta jag läser slut en bok. Klart att "statistiken" förvrängs av att jag kan ha många böcker på gång samtidigt och att de sedan alla läses ut i ganska rask följd, men ändå. Ja, min läsdagbok är alltså ett blått häfte där jag skriver in författare, titel, originalets titel, datum då jag läste ut boken, årtal boken kom ut, sidantal samt antal stjärnor (0-5) samt några korta egna kommentarer. Ett mycket bar och trevligt sätt att hålla reda på vad man läst och tyckt, rekommenderas varmt!

3 kommentarer:

Hieronymus sa...

Kul blogg! Länkar dig genast, bara så du vet.

Maria sa...

Oj, dags att slå på spam-grejen...

Jag hade Läsdagbok men nu funkar bloggen som min läsdagbok.

Maria sa...

Oj, dags att slå på spam-grejen...

Jag hade Läsdagbok men nu funkar bloggen som min läsdagbok.